Analýza návštěvnosti

Úspěch webu přináší pouze vybraná skupina návštěvníků. Analýza návštěvnosti webových stránek Vám odpoví na otázky: 

Jak analýzu návštěvnosti provádíme?

Realizování analýzy návštěvnosti prvního fáze není věc technicky příliš náročná. Další dvě fáze však již předpokládají odborné znalosti hodnotitele. Nesprávná interpretace analýzy návštěvnosti vede k mylným závěrům. To má po té vliv na další kroky při plnění cílů.

Mimo základních metrik je možné sledovat ještě konverzní schopnosti webu. Tedy míru plnění cíů vzhledem k návštěvnosti. Pokud se jedná o stránky zabývající se prodejem zboží nebo služeb, pak lze také vyčíslit nejrůznější obchodní a finanční ukazatele.

Analýza uživatelských cest

Analýza uživatelských cest navazuje na základní analýzu návštěvnosti. Blíže se ale zaměřuje na přímé chování návštěvníků webu. Analýza zodpoví:

Podklady pro analýzu uživatelských cest jsou v jednodušší podobě dostupné ve většině měřících nástrojů. Pro kvalitnější analýzy ale musíme použít specializované nástroje. Patří mezi ně například ClickTracks.

Analýza konverzních schopností posuzovaného webu

Analýzou konverzních schopností webu zkoumáme, jaký podíl návštěvníků vykonal konverzi (nákup, registrace apod.). Stejně tak jak se dostal až k závěrečnému vykonání konverze (odeslání formuláře či kliknutí na odkaz).

U elektronických obchodů se například jedná tradičně o průchod nákupním košíkem. Tyto kroky se vyznačují v konverzním trychtýři, který vychází z grafického znázornění počtu návštěvníků v jednotlivých krocích objednávky.

Cesta k cíli - konverzní cesta

Cílem analýzy konverzních schopností webu je zkoumání konverzního trychtýře a návrhy úprav s cílem minimalizovat počet lidí, kteří z trychtýře odejdou před konverzí.



Další služby

Analýzy a konzultace

Webové prezentace

Internetový marketing

Vývoj software



Přejít na plnou verzi webu